Prezentare generală

Modulul GESTIUNE STOCURI permite unitatilor patrimoniale organizarea evidentei si contabilitatii analitice a stocurilor, conform metodei operativ-contabile.

Modulul GESTIUNE STOCURI ofera mijloacele necesare initializarii si controlului stocurilor existente in fiecare gestiune a unei organizatii. Pentru fiecare articol din stoc sunt memorate informatii calitative si cantitative. In cazul articolelor inregistrate la mai multe preturi de gestiune, evidenta se face separat, pentru fiecare pret in parte.

Modulul GESTIUNE STOCURI ofera posibilitatea lucrului pe luni calendaristice definite ca perioade in sistem. Prin mentinerea informatiilor detaliate cu privire la miscarile efectuate asupra stocurilor in lunile anterioare, se pot realiza rapoarte de analiza privind evolutia stocurilor in timp.

Iesirile din stoc se pot gestiona pe baza metodei FIFO (primul intrat, primul iesit) sau CMP (cost mediu ponderat).

Verificarea concordantei intre stocurile scriptice rezultate in urma prelucrarii documentelor si stocurile reale, existente in gestiuni, se realizeaza prin intermediul formularelor de inventar, intocmite pe baza datelor existente in sistem si a celor completate manual in momentul efectuarii controlului.

Sistemul ofera facilitatea de rezervarea a stocurilor, permite urmarirea comenzilor de la clienti si gestioneaza legatura: comenzi clienti – comenzi de productie – documente interne pentru produse finite.

Modulul gestioneaza o mare varietate de documente utilizate in procesul de gestionare a stocurilor si productiei: Proces Verbal de Constatare Diferente Inventar, Bon de Consum, Bon de Transfer, Bon de Restituire, Bon de Predare, Fisa Limita de Consum, Proces Verbal de Casare si Recuperare, Proces Verbal de Reevaluare si Bon de Conversie, care descriu miscarile de articole intre gestiunile (magaziile, depozitele, sectiile de productie) companiei.

Sistemul permite urmarirea cheltuielilor si veniturilor pe centre de profit, prin specificarea corespondentei articole – centre de profit in partea de tranzactii a unor documente.

Prelucrarea unui document este completa, in sensul ca sistemul asigura nu numai inregistrarea in baza de date a informatiilor continute de document, ci efectueaza simultan actualizarea stocurilor pentru articolele specificate in document si generarea tranzactiilor contabile corespunzatoare.

Acest mod de prelucrare, ce presupune inregistrarea tuturor efectelor (asupra stocurilor si in contabilitate) ce decurg din adaugarea, modificarea sau stergerea unui document, permite cunoasterea in timp real a situatiei financiare si materiale a companiei, contribuind eficient la fundamentarea deciziilor de aprovizionare, programarea productiei si planificare a vanzarilor.

Modulul GESTIUNE STOCURI ofera suportul necesar fundamentarii deciziilor de aprovizionare, programare si lansare a productiei, planificare a vanzarilor.

Asistarea utilizatorului in prelucrarea documentelor

  • Modulul opereaza in modul gestiune de lucru si perioada curenta care permite gruparea naturala a documentelor dupa gestiunea emitenta si data emiterii. Gestiunea de lucru se selecteaza utilizand un dialog care prezinta structura companiei sub forma arborescenta.
  • Sunt oferite facilitati de asistare a utilizatorului la specificarea unui articol: afisarea denumirii si unitatii de masura, verificarea tipului articolului, alegerea pretului din lista, afisarea stocului curent, actualizarea automata a valorilor la schimbarea cantitatii sau pretului. Pentru documentele de iesire din stoc, sistemul avertizeaza utilizatorul cand cantitatea specificata pe document depaseste cantitatea din stoc sau cantitatea maxima permisa.
  • Modulul asigura consistenta intre datele de stoc si cele de contabilitate, prevenind modificarea directa a cantitatilor din stocuri de catre utilizator. Astfel, actualizarea stocurilor se realizeaza indirect, prin intermediul documentelor. Initializarea stocului este permisa numai in cazul adaugarii unei gestiuni, sau la instalarea sistemului.
  • Este implementata posibilitatea verificarii datelelor introduse de utilizator cu cele completate pe formularele primare, prin calculul valorilor pe linii si a valorii totale pentru toate tipurile de documente pentru care aceste valori au sens.
  • Modulul permite selectarea unui document introdus anterior, in vederea modificarii sau stergerii, dupa criterii multiple de selectie: data documentului, gestiunea predatoare sau primitoare, numarul extern al documentului sau identificatorul generat de sistem.
  • Modulul ofera posibilitatea vizualizarii continutului oricarui tip de document prelucrat, prin generarea unui raport asemanator formularului primar, raport care poate fi afisat sau tiparit la imprimanta.
  • Sistemul permite anularea efectelor unor documente prin facilitatea de introducere a documentelor ”in rosu” (cu cantitati negative) .
  • Modulul ofera mecanismul de inchidere / deschidere a perioadelor comerciale (de prelucrare a documentelor). Acest mecanism previne prelucrarea documentelor in timpul operatiilor de inchidere a perioadei contabile, respectiv efectuarea de corectii dupa inchiderea perioadei contabile.
  • Modulul asigura inregistrarea informatiilor necesare pentru generarea rapoartelor de urmarire dinamica a stocurilor, prin optiunea de comutarea a perioadei curente a stocului.

Siguranta in exploatare

  • Accesul la informatiile din baza de date este controlat prin mecanismul de parole si drepturi de acces structurate pe utilizatori, gestiuni si operatii.
  • Modulul lucreaza in modul ”tranzactional” la salvarea unui document in baza de date. Daca operatia esueaza, datele revin la starea anterioara operatiei.
  • Sistemul este protejat impotriva erorilor de operare. Datele sunt validate inainte de salvare si in cazul unei operari gresite, este afisat un mesaj care indica explicit modalitatea de corectare a erorii.

Initializarea sistemului

  • Sistemul se poate instala in orice perioada a anului, fiind necesare: completarea nomenclaturului de articole, introducerea structurii organizatorice si initializarea stocurilor pe gestiuni cu cantitatile existente in momentul instalarii.

Integrare in sistemul informatic ISIS.net

  • Modulul GESTIUNE STOCURI genereaza automat, la salvarea unui document, tranzactiile contabile asociate inserarii, modificarii sau stergerii documentului respectiv. Aceste tranzactii sunt exportate si prelucrate de Serviciul CONTABILITATE GENERALA.
  • GESTIUNE STOCURI utilizeaza lista de articole gestionata de modulul NOMENCLATOR ARTICOLE. Utilizatorul poate selecta un articol completand un filtru complex ce poate cuprinde mai multi parametri: identificator, cod, tip contabil, denumire, grupa, atribute grupa.
  • Modulul GESTIUNE STOCURI verifica pentru fiecare utilizator drepturile sale de acces pe o anumita gestiune sau unitate contabila/filiala si pentru o anumita operatie. Acordarea acestor drepturi, ca si modificarea sau stergerea lor, se realizeaza cu modulul SISTEM CENTRAL.