Prezentare generală

Modulul APROVIZIONARE este destinat sustinerii activitatii departamentului comercial al societatii in activitatea de administrare a documentelor de aprovizionare.

Modulul APROVIZIONARE ofera suport pentru inregistrarea si procesarea intrarilor de bunuri materiale si ale celorlalte cheltuieli efectuate in cadrul activitatilor de aprovizionare. Operatiile efectuate asupra oricarui document sunt pastrate intr-un istoric asociat acestuia.

Procesarea intrarilor de catre modulul APROVIZIONARE presupune inregistrarea documentului propriu-zis si, in momentul validarii, actualizarea automata a stocurilor pe baza datelor de intrare si generarea automata a operatiilor contabile corespunzatoare.

Pentru documentele inregistrate cu intarziere, in cazul intrarilor de bunuri materiale, se efectueaza si actualizarea stocului de inceput de perioada.

Prin integrarea modulului APROVIZIONARE in cadrul ISIS.net, se creeaza posibilitatea generarii automate a notelor contabile asociate oricarui document, note care se pot vizualiza prin intermediul modulului CONTABILITATE GENERALA.

Modulul realizeaza inregistrarea, validarea, modificarea, vizualizarea, emiterea, stergerea si tiparirea documentelor.

Cu ajutorul modulului APROVIZIONARE se poate efectua rapid receptia tuturor bunurilor materiale intrate in patrimoniul unitatii, inregistrarea lor la locurile de depozitare si listarea documentelor de intrare in gestiune.

Modulul permite si inregistrarea documentelor primite la efectuarea importului de marfuri prin comisionar.

Modulul APROVIZIONARE ofera un mecanism de facturare a bunurilor materiale intrate pe baza avizelor, prin realizarea de asocieri intre factura si avizele inregistrate la o data anterioara. Utilizatorul are posibilitatea alegerii avizului si bunurilor materiale nefacturate din lista propusa automat de sistem, facturarii lui totale sau partiale si actualizarii preturilor de achizitie.

De asemenea, documentele de aprovizionare pot fi inregistrate pe baza comenzilor emise catre un anumit furnizor, prin facturarea totala sau partiala a acestora.

La inregistrarea in sistem a notelor de intrare receptie (facturi), se pot specifica modalitatile de plata stabilite cu furnizorul. Aceasta informatie este utilizata pentru a obtine evidenta platilor previzionate intr-o anumita perioada.

Documentele inregistrate prin intermediul acestui modul constituie baza mecanismului de urmarire si evidentiere a datoriilor catre furnizori, prin realizarea de asocieri intre operatiile de plata si aceste documente de aprovizionare, mecanism oferit de catre modulul PLATI .

Modulul APROVIZIONARE ofera posibilitatea actualizarii automate a stocurilor si a inregistrarii automate a operatiilor contabile.

Mecanisme pentru asigurarea consistentei datelor

  • Modelul care sta la baza acestui modul este orientat document. Simultan cu inregistrarea documentului original pe o perioada contabila deschisa, se asigura si inregistrarea automata in contabilitate, operatiile contabile asociate oricarui document putand fi vizualizate prin intermediul modulului CONTABILITATE GENERALA.
  • Se pot inregistra urmatoarele tipuri de documente: avize, facturi pentru intrarile obisnuite de bunuri materiale, facturi pentru diverse cheltuieli de aprovizionare, facturi pentru diverse cheltuieli in valuta, facturi si avize pentru produse aflate la terti, declaratii vamale de import in cazul intrarilor de bunuri materiale prin import de la furnizori externi, caz in care calculul preturilor de achizitie se efectueaza automat.
  • Anularea sau modificarea documentului implica actualizarea tuturor operatiilor asociate, pastrandu-se astfel consistenta informatiilor la nivelul sistemului ISIS.net.
  • In cazul documentelor care necesita completarea TVA (avize si facturi), dupa selectarea unui articol, completarea pretului de achizitie si a cantitatii de livrare, valoarea de achizitie si valoarea TVA-ului deductibil se completeaza automat, in functie de procentul de TVA asociat articolului respectiv.

Eficienta deosebita in inregistrarea documentelor

  • La modificarea sau anularea unui document se poate face incarcarea lui prin intermediul ferestrelor de selectie. Selectia se face fie pe baza completarii unui filtru de selectie, care este constituit prin alegerea unui furnizor si a perioadei calendaristice, fie pe baza completarii numarului de document.
  • La inregistrarea oricarui tip de document sunt puse la dispozitie ferestre de selectie care contin informatii suplimentare, necesare in momentul completarii documentului: coduri de marfuri, materiale si servicii, codul centrului de cost, informatii furnizor.
  • Ferestrele de selectie ofera posibilitatea regasirii informatiei dorite prin completarea unor criterii variate de selectie. Ferestrele de selectie ofera si posibilitatea adaugarii dinamice de furnizori noi, fara ca inregistrarea documentului sa fie intrerupta.

Siguranta in exploatare

  • Protectie impotriva unor eventuale erori de operare, datele fiind validate in mod automat. In cazul in care se detecteaza inconsistente sau incalcari ale regulilor impuse, utilizatorul este avertizat si, in cazurile critice, operatia este abandonata pentru a permite corectarea erorii respective, iar in cazurile necritice operatia este intrerupta si utilizatorului ii este oferita posibilitatea de a decide daca operatia poate continua sau nu.
  • Este permisa inregistrarea, modificarea sau anularea documentelor numai daca data acestora face parte dintr-o perioada deschisa atat din punct de vedere comercial, cat si contabil. Operatiile efectuate asupra oricarui document sunt pastrate intr-un istoric al acestuia. Protectia informatiilor este asigurata prin autentificarea operatorului si parolei si asignarea unor drepturi de acces.

Integrare in sistemul informatic ISIS.net

  • La inregistrarea oricarui tip de document care intervine in procesul de aprovizionare, modulul asigura actualizarea automata a cantitatilor existente in stocurile de bunuri materiale, gestionate de modulul GESTIUNE STOCURI.
  • Documentele de plata asociate documentelor de aprovizionare pot fi inregistrate prin intermediul modulului PLATI.
  • Prelucrarea unui document se finalizeaza cu generarea notelor contabile corespunzatoare catre modulul CONTABILITATE GENERALA, utilizandu-se mecanismul contarii automate. De asemenea, este asigurata consistenta datelor, operarea asupra unui document putandu-se face numai pe o perioada contabila deschisa.
  • Modulul APROVIZIONARE preia informatia referitoare la articole si furnizori, gestionata de modulele NOMENCLATOR ARTICOLE si INFORMATII PARTENERI .
  • Inregistrarea unui furnizor nou pentru o anumita unitate implica introducerea automata a contului sau in planul de conturi al unitatii respective, plan cu care opereaza modulul CONTABILITATE GENERALA.