ISIS
Contabilitate Generala
Aprovizionare
Desfacere
POS
Gestiune Stocuri
Plati
Incasari
Mijloace Fixe
Transporturi
AVL
Productie
Intretinere-Reparatii
Personal
Salarizare
ePayroll.NET
Raportare Comerciala
Raportare Contabila
Nomenclator Articole
Informatii Parteneri
Sistem Central
Tablou de Bord
Studii de Caz
Distributie
Productie
Contabilitate
Personal - Salarizare
Suport Tehnic
|
Gestiune Stocuri
Modulul GESTIUNE STOCURI permite unitatilor patrimoniale organizarea evidentei
si contabilitatii analitice a stocurilor conform metodei
operativ-contabile.
Modulul GESTIUNE STOCURI ofera mijloacele necesare initializarii si controlului
stocurilor existente in fiecare gestiune. Pentru fiecare articol din stoc
sunt memorate informatii calitative si cantitative. In cazul articolelor
inregistrate la mai multe preturi de gestiune, evidenta se face separat,
pentru fiecare pret.
Modulul GESTIUNE STOCURI ofera posibilitatea lucrului pe luni calendaristice
definite ca perioade in sistem. Prin mentinerea informatiilor detaliate cu
privire la miscarile efectuate asupra stocurilor in lunile anterioare, se
pot realiza rapoarte de analiza privind evolutia stocurilor in timp.
Iesirile din stoc se efectueaza conform metodei FIFO (primul intrat,
primul iesit).
Verificarea concordantei intre stocurile scriptice rezultate in urma
prelucrarii documentelor si stocurile reale, existente in gestiuni se
realizeaza prin intermediul formula-relor de inventar, intocmite pe baza
datelor existente in sistem si a celor completate manual in momentul
efectuarii controlului.
Modulul GESTIUNE STOCURI permite evaluarea materiilor prime si materialelor din
productia neterminata.
Modulul gestioneaza documentele de tip: Proces Verbal de Constatare
Diferente Inventar, Bon de Consum, Bon de Transfer, Bon de Transfer la
Alta Unitate Contabila, Bon de Restituire, Bon de Predare, Fisa Limita de
Consum, Proces Verbal de Casare si Recuperare, Proces Verbal de Reevaluare
si Bon de Conversie care descriu miscarile de articole (materii prime,
materiale, semifabricate, produse finite) intre gestiunile (magaziile,
depozitele, sectiile de productie) companiei.
Prelucrarea unui document este completa, in sensul ca sistemul asigura
nu numai inregistrarea in baza de date a informatiilor continute de
document, ci efectueaza simultan actualizarea stocurilor pentru articolele
specificate in document si generarea tranzactiilor contabile
corespunzatoare.
Acest mod de prelucrare, ce presupune inregistrarea tuturor efectelor
(asupra stocurilor si in contabilitate) ce decurg din adaugarea,
modificarea sau stergerea unui document, permite cunoasterea in timp real
a situatiei financiare si materiale a companiei, contribuind eficient la
fundamentarea deciziilor de aprovizionare, lansare in productie si
desfacere.
Modulul GESTIUNE STOCURI ofera suportul necesar fundamentarii deciziei de
aprovizionare, lansare in productie si desfacere.
Asistarea utilizatorului in prelucrarea documentelor
- Modulul opereaza in modul gestiune de lucru si
perioada curenta care permite gruparea naturala a documentelor dupa
gestiunea emitenta si data emiterii. Gestiunea de lucru se selecteaza
utilizand un dialog care prezinta structura companiei sub forma
arborescenta.
Modulul ofera facilitati de asistare a
utilizatorului la specificarea unui articol: afisarea denumirii si
unitatii de masura, verificarea tipului articolului, alegerea pretului
din lista, afisarea stocului curent, actualizarea automata a valorilor
la schimbarea cantitatii sau pretului. Pentru documentele de iesire din
stoc, sistemul avertizeaza utilizatorul cand cantitatea specificata pe
document depaseste cantitatea din stoc sau cantitatea maxima permisa.
- Modulul asigura consistenta intre datele de stoc
si cele de contabilitate, prevenind modificarea directa a cantitatilor
din stocuri de catre utilizator. Astfel actualizarea stocurilor se
realizeaza indirect, prin intermediul documentelor. Initializarea
stocului este permisa numai in cazului adaugarii unei gestiuni sau sau
la instalarea sistemului.
- Modulul ofera posibilitatea verificarii
datelelor introduse de utilizator cu cele completate pe formularele
primare, prin calculul valorilor pe linii si a valorii totale pentru
toate tipurile de documente pentru care aceste valori au sens.
- Modulul permite selectarea unui document
introdus anterior, in vederea modificarii sau stergerii, dupa criterii
multiple de selectie: data documentului, gestiunea predatoare sau
primitoare, numarul extern al documentului sau identificatorul generat
de sistem.
- Modulul ofera posibilitatea vizualizarii
continutului oricarui tip de document prelucrat, prin generarea unui
raport asemanator formularului primar, raport care poate fi afisat sau
tiparit la imprimanta.
- Modulul permite anularea efectelor unor
documente prin facilitatea de introducere a documentelor "in rosu" (cu
cantitati negative) .
- Modulul ofera mecanismul de inchidere /
deschidere a perioadelor comerciale (de prelucrare a documentelor).
Acest mecanism previne prelucrarea documentelor in timpul operatiilor de
inchidere a perioadei contabile, respectiv efectuarea de corectii dupa
inchiderea perioadei contabile.
- Modulul asigura inregistrarea informatiilor necesare pentru
generarea rapoartelor de urmarire dinamica a stocurilor, prin
optiunea de comutarea a perioadei curente a stocului.
Siguranta in exploatare
- Accesul la informatiile din baza de date este
controlat prin mecanismul de parole si drepturi de acces structurate pe
utilizatori, gestiuni, si operatii.
- Modulul lucreaza in modul "tranzactional" la
salvarea unui document in baza de date. Daca operatia esueaza, datele
revin la starea anterioara operatiei.
- Sistemul este protejat impotriva erorilor de operare. Datele sunt
validate inainte de salvare si in cazul unei operari gresite, este
afisat un mesaj care indica explicit modalitatea de corectare a
erorii.
Initializarea sistemului
- Sistemul se poate instala in orice perioada a anului, fiind
necesare: completarea nomenclaturului de articole, introducerea
gestiunilor si initializarea stocurilor pe gestiuni cu cantitatile
existente in momentul instalarii.
Integrare în sistemul informatic ISIS
- Modulul GESTIUNE STOCURI genereaza automat, la salvarea
unui document, tranzactiile contabile asociate inserarii, modificarii
sau stergerii documentului respectiv. Aceste tranzactii sunt exportate
si prelucrate de modulul CONTABILITATE
GENERALA
.
- Modulul GESTIUNE STOCURI utilizeaza lista de articole
gestionata de modulul NOMENCLATOR
ARTICOLE
. Utilizatorul poate selecta
un articol completand un filtru complex ce poate cuprinde mai multi
parametrii: identificator, cod, tip contabil, denumire, grupa, atribute
grupa.
- Modulul GESTIUNE STOCURI verifica pentru fiecare
utilizator drepturile sale de acces pe o anumita gestiune sau unitate
contabila / filiala si pentru o anumita operatie. Acordarea acestor
drepturi ca si modificarea sau stergerea lor se realizeaza cu modulul SISTEM CENTRAL
.

|