Integrated Strategic Information Systems

Omnis Group Home Page

 

ISIS

Contabilitate Generala

Aprovizionare

Desfacere

POS

Gestiune Stocuri

Plati

Incasari

Mijloace Fixe

Transporturi

AVL

Productie

Intretinere-Reparatii

Personal

Salarizare

ePayroll.NET

Raportare Comerciala

Raportare Contabila

Nomenclator Articole

Informatii Parteneri

Sistem Central

Tablou de Bord

Studii de Caz

Distributie

Productie

Contabilitate

Personal - Salarizare

Suport Tehnic

 

Aprovizionare

Modulul APROVIZIONARE este destinat sustinerii activitatii departamentului Comercial in gestionarea si urmarirea documentelor de aprovizionare.

Se pot inregistra si procesa atat intrarile de bunuri materiale cat si celelalte cheltuieli efectuate in cadrul activitatilor de aprovizionare. Operatiile efectuate asupra oricarui document sunt pastrate intr-un istoric al acestuia.

Procesarea intrarilor de catre modulul APROVIZIONARE consta in inregistrarea documentului propriu-zis, actualizarea automata a stocurilor pe baza datelor de intrare si generarea automata a operatiilor contabile corespunzatoare.

Prin integrarea modulului APROVIZIONARE in cadrul ISIS, se creeaza posibilitatea generarii automate a notelor contabile asociate oricarui document, note care se pot vizualiza prin intermediul modulului CONTABILITATE GENERALA .

Modulul realizeaza inregistrarea, modificarea, vizualizarea, emiterea, stergerea sau tiparirea documentelor .

Cu ajutorul modulului APROVIZIONARE se pot efectua rapid receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in patrimoniul unitatii, inregistrarea lor la locurile de depozitare si listarea documentelor de intrare in gestiune (note de intrare-receptie).

Modulul permite si inregistrarea documentelor primite la efectuarea importului de marfuri prin comisionar.

Modulul APROVIZIONARE ofera un mecanism de facturare a bunurilor materiale intrate pe baza avizelor, prin realizarea de asocieri intre factura si avizele inregistrate la o data anterioara. Utilizatorul are posibilitatea alegerii avizului si bunurilor materiale nefacturate din lista propusa automat de sistem, facturarii lui totale sau partiale si actualizarii preturilor de achizitie.

Modulul permite inregistrarea comenzilor si contractelor de cumparare catre furnizori.

Documentele inregistrate prin intermediul acestui modul constituie baza mecanismului de urmarire si evidentiere a datoriilor catre furnizori, prin realizarea de asocieri intre operatiile de plata si aceste documente de aprovizionare, mecanism oferit de catre modulul PLATI .

 

Modulul APROVIZIONARE ofera posibilitatea actualizarii automate a stocurilor si a inregistrarii automate a operatiilor contabile.

Mecanisme pentru asigurarea consistentei datelor

  • Modelul care sta la baza acestui modul este orientat document. Simultan cu inregistrarea documentului original pe o perioada contabila deschisa, se asigura si inregistrarea automata in contabilitate, operatiile contabile asociate oricarui document putand fi vizualizate prin intermediul modulului CONTABILITATE GENERALA .
  • Se pot inregistra urmatoarele tipuri de documente: avize, facturi pentru intrarile obisnuite de bunuri materiale, facturi pentru diverse cheltuieli de aprovizionare, facturi pentru diverse cheltuieli in valuta, facturi si avize pentru produse aflate la terti, declaratii vamale de import in cazul intrarilor de bunuri materiale prin import de la furnizori externi, caz in care calculul preturilor de achizitie se efectueaza automat.
  • Anularea sau modificarea documentului, implica actualizarea tuturor operatiile asociate, pastrandu-se astfel consistenta informatiilor la nivelul intregului ISIS.
  • In cazul documentelor care necesita completarea TVA (avize si facturi), dupa selectarea unui articol, completarea pretului de achizitie si a cantitatii de livrare, valoarea de achizitie si valoarea TVA-ului deductibil se completeaza automat, in functie de procentul de TVA asociat articolului respectiv.

Eficienta deosebita in inregistrarea documentelor

  • La modificarea sau anularea unui document se poate face incarcarea lui prin intermediul ferestrelor de selectie. Selectia se face fie pe baza completarii unui filtru de selectie, care este constituit din alegerea unui furnizor si a perioadei calendaristice, fie pe baza completarii numarului de document.
  • La inregistrarea oricarui tip de document sunt puse la dispozitie ferestre de cautare care contin informatii suplimentare, necesare in momentul completarii documentului: coduri de marfuri, materiale, servicii, codul centrului de cost sau codul de furnizor.
  • Ferestrele de cautare ofera posibilitatea regasirii informatiei dorite doar prin tastarea unui prefix sau setarea unor caracteristici. Ferestrele de cautare ofera si posibilitatea adaugarii dinamice de furnizori noi, fara ca inregistrarea documentului sa fie intrerupta.

Siguranta in exploatare

  • Protectie impotriva unor eventuale erori de operare, datele fiind validate in mod automat.
  • Este permisa inregistrarea, modificarea sau anularea documentelor numai in cazul in care perioada contabila corespunzatoare nu a fost inchisa. Operatiile efectuate asupra oricarui document sunt pastrate intr-un istoric al acestuia. Protectia informatiilor prin autentificarea operatorului si parolei si asignarea unor drepturi de acces.

Integrare in sistemul informatic ISIS

  • La inregistrarea oricarui tip de document care intervine in procesul de aprovizionare, modulul asigura actualizarea automata a cantitatilor existente in stocurile de bunuri materiale, gestionate de modulul GESTIUNE STOCURI .
  • Documentele de plata asociate documentelor de aprovizionare pot fi inregistrate prin intermediul modulului PLATI .
  • Prelucrarea unui document se finalizeaza cu generarea notelor contabile corespunzatoare catre modulul CONTABILITATE GENERALA , utilizandu-se mecanismul contarii automate. De asemenea, este asigurata consistenta datelor, operarea asupra unui document putandu-se face numai pe o perioada contabila deschisa.
  • Modulul APROVIZIONARE preia informatia referitoare la articole si furnizori, gestionata de modulele NOMENCLATOR ARTICOLE si INFORMATII PARTENERI .
  • Inregistrarea unui furnizor nou pentru o anumita unitate implica introducerea automata a contului sau in planul de conturi al unitatii respective, plan cu care opereaza modulul CONTABILITATE GENERALA .