ISIS
Contabilitate Generala
Aprovizionare
Desfacere
POS
Gestiune Stocuri
Plati
Incasari
Mijloace Fixe
Transporturi
AVL
Productie
Intretinere-Reparatii
Personal
Salarizare
ePayroll.NET
Raportare Comerciala
Raportare Contabila
Nomenclator Articole
Informatii Parteneri
Sistem Central
Tablou de Bord
Studii de Caz
Distributie
Productie
Contabilitate
Personal - Salarizare
Suport Tehnic
|
Plati
Modulul PLATI este destinat sustinerii activitatii Serviciului
Financiar in inregistrarea platilor datoriilor, atat in lei, prin diverse
forme de plata (cec, ordin de plata, numerar etc.), cat si in valuta, prin
dispozitie de plata valutara externa, compensare etc.
Modulul PLATI ofera un mecanism de urmarire si
evidentiere a datoriilor catre furnizori prin realizarea de asocieri intre
operatiile de plata si documentele de cumparare generate anterior prin
modulul APROVIZIONARE
.
Pornind de la aceste asocieri pot fi efectuate studii si raportari
referitoare la volumul datoriilor unitatii si la natura acestora,
distributia pe filiale, furnizori si facturi neachitate sau partial
achitate, datele de creare a datoriilor si datele achitarilor partiale
etc.
Prin utilizarea unei baze de date comune cu modulul
APROVIZIONARE sunt
asigurate metode de propunere automata a celor mai vechi datorii catre
furnizor spre achitare prin documentul platitor curent. Utilizatorul are
libertatea de a opta pentru modificarea listei de datorii selectate sau
achitarea partiala a unor datorii catre furnizor.
Pe baza asocierilor dintre documentele de plata si documentele
comerciale, pentru fiecare factura, declaratie vamala de import sau
comision de import se poate urmari un istoric detaliat al sumelor achitate
prin diverse documente de plata.
Se asigura generarea automata a tranzactiilor contabile asociate
documentelor de plata inregistrate in sistem.
Modulul PLATI asigura un nivel ridicat al securitatii, integritatii si
conformitatii inregistrarilor. Prin verificarea automata a datoriilor sunt
evitate plati in afara datoriilor existente, documentele ce duc la plati
excedentare fiind inregistrate automat drept creditari; formele de plata
in avans sunt mentionate explicit si inregistrate contabil diferit de
datoriile achitate.
Sumele platite in avans pot fi folosite la o data ulterioara
inregistrarii respectivelor documente de plata, in scopul achitarii unor
facturi, declaratii vamale de import sau comisioane de import inregistrate
dupa efectuarea platii.
Sumele achitate furnizorilor pentru facturi sau declaratii vamale de
import ulterior stornate pot fi folosite pentru stingerea altor datorii
fata de furnizori.
Modulul PLATI ofera mecanisme sigure si eficiente de inregistrare si
urmarire a platilor catre furnizori.
Modalitati de gestiune a platilor
- Pastrarea unei evidente riguroase a volumului
datoriilor catre furnizori.
- Modalitati de plata in lei: cecul, ordinul de
plata, numerarul, compensarea, compensarea cu cont, utilizarea
avansului, a facturilor stornate si a notelor contabile.
Modalitati de plata in valuta: dispozitia de
plata valutara externa, compensarea, utilizarea avansului si a
declaratiilor vamale de import stornate.
- Inregistrarea si centralizarea platilor
efectuate, pe baza documentelor de plata emise de unitatea proprie catre
furnizori.
- Inregistrarea platilor efectuate in avans catre
furnizori, prin cec, ordin de plata, numerar sau compensare.
- Utilizarea sumelor platite in avans prin diverse
tipuri de documente de plata, pentru achitarea datoriilor catre
furnizorul respectiv sau catre alt furnizor (caz in care trebuie sa
existe un protocol intre acestia).
- La efectuarea platilor prin cec, ordin de plata
sau dispozitie de plata valutara externa, utilizatorul poate selecta
contul bancar al unitatii proprii din care se vor extrage sumele
achitate.
- Pentru fiecare document de plata, se propun spre
achitare cele mai vechi documente comerciale restante ale furnizorului
respectiv; utilizatorul poate accepta sau modifica propunerea (in
majoritatea cazurilor utilizatorul va completa datele inscrise pe
documentul de plata si va accepta achitarea documentelor propuse de
sistem).
- Stingerea datoriilor pe baza facturilor si a
declaratiilor vamale de import stornate .
- Stornarea documentelor de plata in lei (cec,
ordin de plata, numerar, compensare, precum si a sumelor platite in
avans furnizorilor).
- Modificarea datelor unei plati (numarul documentului de plata, data,
suma platita etc.).
Anularea unui document de plata, impreuna cu toate operatiile
asociate, pastrandu-se astfel consistenta informatiilor la nivelul
intregului ISIS.
Modalitati de regasire a informatiei
- Vizualizarea platilor efectuate pe baza unui
document de plata inregistrat anterior.
- Urmarirea pentru fiecare document achitat a unui
istoric detaliat al sumelor platite.
- Utilizarea, drept documente comerciale sau de
plata in lei, a notelor contabile generate automat la inregistrarea unor
operatii pe conturile de clienti prin modulul CONTABILITATE GENERALA
.
Siguranta in exploatare
- Protectie impotriva unor eventuale erori de
operare, datele fiind validate in mod automat.
- Asigurarea accesului exclusiv la fiecare
document restant, pastrandu-se astfel consistenta datelor si evitandu-se
plata repetata a aceleiasi datorii.
- Protectia informatiilor prin autentificarea
operatorului si parolei si asignarea unor drepturi de acces.
- Operatorii si drepturile acestora sunt
gestionati de administratorul de sistem prin functionalitati
implementate in cadrul SISTEMULUI
CENTRAL
.
- De la o sesiune la alta sunt memorate informatii referitoare la
ultimul operator care a utilizat programul si filiala in cadrul
careia s-a operat in timpul ultimei sesiuni de lucru.
Integrare în sistemul informatic ISIS
- Modulul PLATI preia facturile si declaratiile
vamale de import inregistrate prin modulul APROVIZIONARE si facturile de intrare generate de
modulul MIJLOACE FIXE
.
- Tranzactiile contabile asociate sunt generate
automat, ele fiindaccesibile prin intermediul modulului CONTABILITATE GENERALA
.
- Operatia de plata poate fi efectuata numai in
conditiile in care data inscrisa pe documentul de plata face parte
dintr-o perioada contabila deschisa, acest lucru fiind verificat
automat.
- In urma unei modificari sau stergeri sunt
actualizate automat toate tranzactiile comerciale si contabile
corespunzatoare.
- Modificarea sau stergerea unui document de plata se poate face doar
daca operatia asociata nu a afectat un document contabil de sinteza
(balanta sau bilant).

|