ISIS.net
Module
Studii de caz
Suport
Omnis Group Home Page
|
Transporturi
Modulul TRANSPORTURI gestioneaza si controleaza activitatea de transporturi in cadrul organizatiei si intre organizatie si partenerii sai, pentru folosirea eficienta a mijloacelor de transport si a intregului personal disponibil, in vederea reducerii costurilor de operare.
|
Foile de parcurs tin evidenta informatiilor despre toate destinatiile unui autovehicul atunci cand acesta realizeaza un parcurs, documentelor care justifica parcursul, personalului implicat, uleiurilor si combustibilului consumat, si a tuturor cheltuielilor specifice parcursului.
Toate informatiile despre vehicule sunt mentinute folosind Nomenclatorul de Autovehicule, care pastreaza toate informatiile tehnice utile, dupa cum sunt precizate in cartea autovehicului sau in raportul ultimei revizii RAR.
Pentru fiecare perioada de lucru, se pot preciza cheltuieli diverse pentru un autovehicul sau pentru intreg parcul. Fiecare cheltuiala trebuie sa aiba la baza un document contabil.
Modulul TRANSPORTURI asigura suportul procesarii foilor
de parcurs, mentinand evidenta traseelor de livrare, a personalului care
efectueaza deplasarile, a documentelor aditionale specifice si a consumurilor si
alimentarilor cu ulei si combustibil ale autovehiculelor.
Consumul de ulei si de anvelope pentru fiecare autovehicul este evidentiat
separat, in ordine cronologica. Reparatiile fiecarui autovehicul, efectuate in
organizatie sau in afara, sunt de asemenea urmarite. Pentru fiecare autovehicul
sau/si pentru intregul parc de autovehicule, pot fi precizate cheltuieli
suplimentare, pentru fiecare perioada de lucru.
Modulul mentine cinci nomenclatoare: nomenclatorul autovehiculelor, al
datelor initiale pentru autovehicule, al anvelopelor, al destinatiilor si
nomenclatorul tipurilor de autovehicule.
Foile de parcurs includ informatii despre data si locul plecarii in cursa,
numarul de inmatriculare al autovehiculului (eventual si al remorcii), orele
lucrate de angajati (sofer si delegati). Pentru destinatiile intermediare sunt
specificate urmatoarele: data si denumirea destinatiei (completate automat
datorita legaturii cu sectiunea GIS/GPS a modulului), greutatea incarcaturii
masinii, greutatea incarcaturii remorcii, tipul de drum, distanta de la
destinatia anterioara (sau de la locul plecarii in cursa). Pentru fiecare foaie
de parcurs sunt furnizate: documentele care sunt trimise impreuna cu marfa,
personalul care a efectuat deplasarea, cheltuielile legate de realizarea
parcursului (diurna si combustibil). De asemenea, tot pe foaia de parcurs, este
mentinuta o evidenta a combustibilului consumat (cantitativ) bazata pe consumul
specific tehnic, tipul de drum si prezenta sau absenta remorcii, in comparatie
cu combustibilul alimentat, astfel incat cantitatea de combustibil din
rezervorul autovehiculului poate fi obtinuta la orice data din perioadele de
lucru. Fiecare foaie de parcurs influenteaza datele dinamice pentru autovehicule
: kilometrajul total, combustibilul din rezervor si kilometrii parcursi de la
ultima revizie tehnica si de la ultimul schimb de ulei.
Modulul asigura facilitati pentru:
- Urmarirea autovehiculelor pe trasee;
- Managementul autovehiculelor disponibile;
- Procesarea informatiilor care privesc reparatiile autovehiculelor;
- Analiza costurilor realizate.
Modulul TRANSPORTURI administreaza informatiile specifice foilor de parcurs si asigura monitorizarea starii parcului de autovehicule.
Eficienta in editarea documentelor
- Programul opereaza in modul unitate de lucru si perioada curenta, care
permite gruparea naturala a documentelor dupa unitatea emitenta si data
documentului. Aceasta inseamna ca orice foaie de parcurs prelucrata la un
moment dat are ca unitate emitenta unitatea de lucru si data de operare
cuprinsa in perioada curenta.
- Pentru a modifica sau sterge o foaie de parcurs, utilizatorul selecteaza
mai intai documentul, fie dupa data emiterii, fie dupa numarul extern (preluat
din documentul primar) sau dupa ID-ul documentului.
- Programul il asista pe utilizator la editarea unei foi de parcurs prin
selectarea valorilor posibile din liste (incarcate din baza de date) pentru
anumite campuri precum: numarul de inmatriculare al vehiculelor, tipul de drum
si coeficientul asociat, numele soferului.
- O foaie de parcurs este stocata in baza de date ca un document. Aceasta
inseamna ca documentul poate fi selectat fie dupa numarul de inregistrare (sau
dupa id-ul intern) fie dupa data la care a fost emis. Alte documente, precum
documentul care priveste schimburile de ulei si anvelope sunt incarcate dupa o
selectie a numarului de inmatriculare al vehiculului din o lista cu vehiculele
disponibile in perioada de lucru. Dupa selectie, documentul incarcat din baza
de date poate fi sters, modificat sau reconstruit pe baza parametrilor
specificati de utilizator.
- Modulul furnizeaza o metoda pentru vizualizarea continutului unei foi de
parcurs sau pentru tiparirea acesteia intr-un raport care este similar
documentului tipizat (primar) care contine aceeasi informatie.
- Modulul ofera posibilitatea de urmarire detaliata a consumului de
combustibil, a fisei anvelopei si a activitatii autovehiculelor folosind
rapoarte detaliate si flexibile pe o perioada de timp stabilita.
Toate cheltuielile inplicate de utilizarea vehicului sunt cuprinse in
rapoarte, pe categorii de cheltuieli, pe categorii de autovehicule si pe
tipuri de autovehicle (de persoane sau de marfa): cheltuieli cu combustibilul,
cheltuieli cu uleiurile, cu anvelopele, cu delegatiile, reparatiile interne
sau externe cat si alte cheltuieli diverse.
Setarea parametrilor de lucru
- Setarea companiei curente stabileste organizatia pe care lucreaza un
utilizator. Organizatia poate fi un depozit, o sucursala sau sediul
central.
- Utilizatorul isi poate schimba parola de acces. Programul solicita vechea
parola a utilizatorului, noua parola si o confirmare a noii parole.
- Setarea unitatii de lucru stabileste unitatea la care sunt inregistrate
foile de parcurs. Codul unitatii de lucru identifica documentul impreuna cu
ID-ul documentului. Unitatea de lucru se poate schimba utilizand o fereastra
de selectie in care structura organizatorica a companiei este prezentata sub
forma arborescenta.
- Setarea perioadei curente asigura prelucrarea documentelor in perioade de
timp delimitate, mai exact in perioadele contabile care corespund lunilor
calendaristice. Asfel o foaie de parcurs poate fi inregistrata, actualizata
sau stearsa daca data de emitere este cuprinsa in perioada curenta.
Siguranta in operare
- Accesul la baza de date este controlat de un mecanism de protectie
structurat pe parole si drepturi de acces asociate utilizatorilor, unitatilor
din componenta companiei si operatiilor.
- Programul lucreaza in modul tranzactional. Daca operatia esueaza, datele
revin la starea anterioara operatiei.
- Modulul ofera un mecanism de protectie impotriva erorilor de operare, prin
validarea automata a datelor completate de utilizator conform unor reguli
predefinite.
- Modulul intretine in baza de date un istoric al modificarilor facute
asupra documentelor.
Integrare in sistemul informatic ISIS.net
Utilizatorul specifica noi vehicule in nomenclatorul de autovehicule pe
baza informatiilor din nomenclatorul de mijloace fixe din modulul MIJLOACE
FIXE.
- Modulul TRANSPORTURI utilizeaza sistemul de protectie structurat pe
utilizatori, parole, operatii si unitati componente, sistem de protectie
gestionat de modulul SISTEM CENTRAL.
- Expeditorul si destinatarul unei livrari din foaia de parcurs sint
destinatii care pot corespunde partenerilor gestionati de modulul INFORMATII
PARTENERI.
---- // ----
|