ISIS.net
Module
Studii de caz
Suport
Omnis Group Home Page
|
Incasari
Modulul INCASARI este destinat personalului din departamentul financiar, in vederea administrarii incasarilor si creantelor, atat in lei, cat si in valuta, prelucrand diverse documente si forme specifice de plata (cec, ordin de plata, numerar, dispozitie de incasare valutara, compensare).
|
Incasari - Cec O data specificat un partener si o suma de plata, modulul propune automat lista documentelor restante care pot fi platite din suma specificata.
Incasari - Utilizare avans Modulul ofera mecanisme complexe de plata cum ar fi utilizarea unor avansuri inregistrate anterior, sau utilizarea de documente stornate.
Incasari - Numerar Numerarul corespunde documentului de tip chitanta, si respecta toate cerintele legislative specifice (generare de serie si numar fiscal).
Modulul INCASARI este destinat specialistilor din departamentul
financiar-contabilitate, in vederea administrarii incasarilor si creantelor in
lei si in valuta, facilitand administrarea diverselor documente si forme
specifice de plata (cec, ordin de plata, numerar, dispozitie de incasare
valutara, compensare).
Modulul INCASARI ofera un mecanism de urmarire si evidentiere a datoriilor
clientilor, prin realizarea de asocieri intre operatiile de incasare si
documentele de vanzare generate anterior prin modulul DESFACERE.
Pornind de la aceste asocieri pot fi efectuate studii si raportari
referitoare la volumul creantelor si la natura acestora, distributia pe filiale,
clienti si facturi neachitate sau partial achitate, datele de creare a
datoriilor si datele achitarilor partiale, etc.
Prin utilizarea bazei de date unice a sistemului integrat, sunt asigurate
metode de propunere automata, spre achitare, a celor mai vechi datorii ale
clientului, prin documentul platitor curent.
Utilizatorul are libertatea de a opta pentru modificarea listei de datorii
selectate sau achitarea partiala a unor datorii ale clientului.
Pe baza asocierilor dintre documentele de plata (in lei sau in valuta) si
documentele comerciale, pentru fiecare factura de desfacere sau de mijloace fixe
se poate urmari un istoric detaliat al sumelor achitate prin diverse documente
de plata.
Se asigura generarea automata a tranzactiilor contabile asociate documentelor
de plata inregistrate in sistem.
Modulul INCASARI asigura un nivel ridicat al securitatii, integritatii si
conformitatii inregistrarilor. Prin verificarea automata a creantelor sunt
evitate plati in afara datoriilor existente, documentele ce duc la incasari
excedentare fiind inregistrate automat drept creditari; formele de incasare in
avans sunt mentionate explicit si inregistrate contabil diferit de creantele
incasate.
Sumele incasate in avans pot fi folosite la o data ulterioara inregistrarii
respectivelor documente de plata, in scopul achitarii unor facturi de desfacere
inregistrate dupa efectuarea platii.
Sumele achitate de clienti pentru acele facturi care au fost ulterior
stornate pot fi folosite pentru stingerea altor datorii ale clientului caruia ii
apartin.
Modulul INCASARI ofera mecanisme sigure si eficiente de inregistrare si
urmarire a incasarilor de la clienti.
Modalitati de gestiune a incasarilor
- Pastrarea unei evidente riguroase a volumului datoriilor clientilor.
Modalitati de plata in lei: cecul, ordinul de plata, numerarul, compensarea,
compensarea cu cont, utilizarea avansului, a facturilor stornate si a notelor
contabile.
- Modalitati de plata in valuta: compensarea, dispozitia de incasare valutara
si utilizarea avansului in valuta.
- Inregistrarea si centralizarea incasarilor efectuate, pe baza documentelor
de plata emise de clienti.
- Inregistrarea si centralizarea incasarilor efectuate prin carti de
credit.
- Inregistrarea platilor efectuate in avans de catre clienti prin cec, ordin
de plata, numerar, compensare sau dispozitie de incasare valutara.
- Utilizarea sumelor incasate in avans prin diverse tipuri de documente de
plata, pentru achitarea datoriilor clientului respectiv sau ale altui client
(caz in care partile trebuie sa defineasca un protocol).
- La inregistrarea incasarilor prin cec, ordin de plata sau dispozitie de
incasare valutara, utilizatorul poate selecta contul bancar al unitatii proprii
in care vor fi depuse sumele achitate.
- Stingerea datoriilor pe baza facturilor stornate.
- Pentru fiecare document de plata, se propun spre achitare cele mai vechi
facturi ale clientului respectiv; utilizatorul poate accepta sau modifica
propunerea (in majoritatea cazurilor utilizatorul va completa datele inscrise pe
documentul de plata si va accepta achitarea facturilor propuse de sistem).
- Modificarea datelor unei incasari (numarul documentului de plata, data, suma
incasata etc.).
- Stornarea documentelor de plata in lei (cec, ordin de plata, numerar,
compensare, precum si a sumelor incasate in avans de la clienti).
- Anularea unui document de plata, impreuna cu toate operatiile asociate,
pastrandu-se astfel consistenta informatiilor la nivelul intregului
ISIS.
Modalitati de regasire a informatiei
- Vizualizarea incasarilor efectuate pe baza unui document de plata
inregistrat anterior.
- Urmarirea, pentru fiecare factura, a unui istoric detaliat al sumelor
incasate prin diverse documente de plata.
- Utilizarea, drept documente comerciale sau de plata in lei, a notelor
contabile generate automat la inregistrarea unor operatii pe conturile de
clienti prin modulul CONTABILITATE GENERALA.
Siguranta in exploatare
- Protectie impotriva unor eventuale erori de operare, datele fiind validate
in mod automat.
- Asigurarea accesului exclusiv la fiecare document restant, pastrandu-se
astfel consistenta datelor si evitandu-se incasarea repetata a aceleiasi
creante.
- Protectia informatiilor prin autentificarea operatorului si parolei si
asignarea unor drepturi de acces.
Operatia de incasare poate fi efectuata numai in conditiile in care data
inscrisa pe documentul de plata face parte dintr-o perioada contabila deschisa,
acest lucru fiind verificat automat.
- In urma unei modificari sau stergeri sunt actualizate automat toate
tranzactiile corespunzatoare operatiei de incasare.
- Modificarea sau stergerea unui document de plata se poate face doar daca
operatia asociata nu a afectat un document contabil de sinteza (balanta sau
bilant).
- De la o sesiune la alta sunt memorate informatii referitoare la ultimul
operator care a utilizat programul si filiala in cadrul careia s-a operat in
timpul ultimei sesiuni de lucru.
Integrare in sistemul informatic ISIS.net
- Operatorii si drepturile acestora sunt gestionati de
administratorul de sistem prin functionalitati implementate in cadrul SISTEMULUI
CENTRAL.
- Modulul INCASARI preia facturile interne si externe generate de modulul
DESFACERE si facturile de iesire generate de modulul MIJLOACE FIXE.
- Tranzactiile contabile asociate operatiilor de incasare sunt generate
automat, ele fiind accesibile prin intermediul modulului CONTABILITATE
GENERALA.
---- // ----
|