ISIS.net
Module
Studii de caz
Suport
Omnis Group Home Page
|
Plati
Modulul PLATI este destinat administrarii operatiunilor de plata catre furnizori, urmaririi situatiei datoriilor si a istoricului platilor efectuate.
|
Ordin de Plata O data specificat un partener si o suma de plata, modulul propune automat lista documentelor restante care pot fi platite din suma specificata.
Plati - Compensare in lei Sistemul permite stingerea datoriilor unui partener prin compensare.
Plati - Documente Restante Modulul permite evidenta documentelor restante ale unui partener care pot fi platite prin intermediul unui anumit tip de document de plata.
Modulul PLATI este destinat sustinerii activitatii departamentului financiar
in inregistrarea platilor datoriilor in lei si valuta, prin diverse forme de
plata (cec, ordin de plata, numerar, dispozitie de plata valutara externa,
compensare, etc).
Modulul PLATI ofera un mecanism de urmarire si evidentiere a datoriilor catre
furnizori prin realizarea de asocieri intre operatiunile de plata si documentele
de cumparare generate anterior prin modulul APROVIZIONARE.
Pornind de la aceste asocieri pot fi efectuate studii si raportari
referitoare la volumul datoriilor unitatii si la natura acestora, distributia pe
filiale, furnizori si facturi neachitate sau partial achitate, datele de creare
a datoriilor si datele achitarilor partiale, etc.
Prin utilizarea unei baze de date comune cu modulul APROVIZIONARE sunt
asigurate metode de propunere automata a celor mai vechi datorii catre furnizor
spre achitare prin documentul platitor curent. Utilizatorul are libertatea de a
opta pentru modificarea listei de datorii selectate sau achitarea partiala a
unor datorii catre furnizor.
Pe baza asocierilor dintre documentele de plata si documentele comerciale,
pentru fiecare document platit (factura, declaratie vamala de import, comision
de import, etc.) se poate urmari un istoric detaliat al sumelor achitate prin
diverse documente de plata.
Se asigura generarea automata a tranzactiilor contabile asociate documentelor
de plata inregistrate in sistem.
Modulul PLATI asigura un nivel ridicat al securitatii, integritatii si
conformitatii inregistrarilor. Prin verificarea automata a datoriilor sunt
evitate plati in afara datoriilor existente, documentele ce duc la plati
excedentare fiind inregistrate automat drept creditari; formele de plata in
avans sunt mentionate explicit si inregistrate contabil diferit de datoriile
achitate.
Sumele platite in avans pot fi folosite la o data ulterioara inregistrarii
respectivelor documente de plata, in scopul achitarii unor facturi, declaratii
vamale de import sau comisioane de import inregistrate dupa efectuarea
platii.
Sumele achitate furnizorilor pentru facturi sau declaratii vamale de import
ulterior stornate pot fi folosite pentru stingerea altor datorii fata de
furnizori.
Modulul PLATI ofera mecanisme sigure si eficiente de inregistrare si
urmarire a platilor catre furnizori.
Modalitati de gestiune a platilor
- Pastrarea unei evidente riguroase a volumului datoriilor catre
furnizori.
Modalitati de plata in lei: cecul, ordinul de plata, numerarul, compensarea,
compensarea cu cont, utilizarea avansului, a facturilor stornate si a notelor
contabile.
- Modalitati de plata in valuta: dispozitia de plata valutara externa,
compensarea, utilizarea avansului si a declaratiilor vamale de import
stornate.
- Inregistrarea si centralizarea platilor efectuate, pe baza documentelor de
plata emise de unitatea proprie catre furnizori.
- Inregistrarea platilor efectuate in avans catre furnizori, prin cec, ordin
de plata, numerar sau compensare.
- Utilizarea sumelor platite in avans prin diverse tipuri de documente de
plata, pentru achitarea datoriilor catre furnizorul respectiv sau catre alt
furnizor (caz in care trebuie sa existe un protocol intre acestia).
- La efectuarea platilor prin cec, ordin de plata sau dispozitie de plata
valutara externa, utilizatorul poate selecta contul bancar al unitatii proprii
din care se vor extrage sumele achitate.
- Pentru fiecare document de plata, se propun spre achitare cele mai vechi
documente comerciale restante ale furnizorului respectiv; utilizatorul poate
accepta sau modifica propunerea (in majoritatea cazurilor utilizatorul va
completa datele inscrise pe documentul de plata si va accepta achitarea
documentelor propuse de sistem).
- Stingerea datoriilor pe baza facturilor si a declaratiilor vamale de import
stornate.
- Stornarea documentelor de plata in lei (cec, ordin de plata, numerar,
compensare, precum si a sumelor platite in avans furnizorilor).
- Modificarea datelor unei plati (numarul documentului de plata, data, suma
platita etc.).
- Anularea unui document de plata, impreuna cu toate operatiile asociate,
pastrandu-se astfel consistenta informatiilor la nivelul intregului
ISIS.
Modalitati de regasire a informatiei
Vizualizarea platilor efectuate pe baza unui document de plata inregistrat
anterior.
- Urmarirea pentru fiecare document achitat a unui istoric detaliat al sumelor
platite.
- Utilizarea, drept documente comerciale sau de plata in lei, a notelor
contabile generate automat la inregistrarea unor operatii pe conturile de
clienti prin modulul CONTABILITATE GENERALA.
Siguranta in exploatare
- Protectie impotriva unor eventuale erori de operare, datele fiind validate
in mod automat.
- Asigurarea accesului exclusiv la fiecare document restant, pastrandu-se
astfel consistenta datelor si evitandu-se plata repetata a aceleiasi
datorii.
- Protectia informatiilor prin autentificarea operatorului si parolei si
asignarea unor drepturi de acces.
- Operatorii si drepturile acestora sunt gestionati de administratorul de
sistem prin functionalitati implementate in cadrul SISTEMULUI CENTRAL.
- De la o sesiune la alta sunt memorate informatii referitoare la ultimul
operator care a utilizat programul si filiala in cadrul careia s-a operat in
timpul ultimei sesiuni de lucru.
- Operatia de plata poate fi efectuata numai in conditiile in care data
inscrisa pe documentul de plata face parte dintr-o perioada contabila deschisa,
acest lucru fiind verificat automat.
- In urma unei modificari sau stergeri sunt actualizate automat toate
tranzactiile comerciale si contabile corespunzatoare.
- Modificarea sau stergerea unui document de plata se poate face doar daca
operatia asociata nu a afectat un document contabil de sinteza (balanta sau
bilant).
Integrare in sistemul informatic ISIS.net
- Tranzactiile contabile asociate sunt generate automat, ele fiind accesibile
prin intermediul modulului CONTABILITATE GENERALA.
- Modulul PLATI preia facturile si declaratiile vamale de import inregistrate
prin modulul APROVIZIONARE si facturile de intrare generate de modulul
MIJLOACE FIXE.
---- // ----
|