ISIS.net
Module
Studii de caz
Suport
Omnis Group Home Page
|
Aprovizionare
Modulul APROVIZIONARE este destinat sustinerii activitatii departamentului comercial al societatii in activitatea de administrare a documentelor de aprovizionare.
|
Aprovizionare La facturarea bunurilor materiale receptionate pe baza unui aviz, utilizatorul are posibilitatea facturarii bunurilor total sau partial, precizand cantitatea si pretul de factura. Sistemul actualizeaza automat pretul de stoc pentru cantitatea precizata.
Aprovizionare - DVI Factura Calculul pretului de achizitie si a pretului de vanzare se efectueaza automat, pe baza marjei de importator si a taxelor, pentru fiecare produs inregistrat pe declaratie.
Aprovizionare - Selectie Documente Sistemul permite selectarea documentelor prin precizarea mai multor criterii de selectie (dupa ID si/sau numar de inregistrare, dupa numele furnizorului).
Modulul APROVIZIONARE ofera suport pentru inregistrarea si procesarea
intrarilor de bunuri materiale si celorlalte cheltuieli efectuate in cadrul
activitatilor de aprovizionare. Operatiile efectuate asupra oricarui document
sunt pastrate intr-un istoric asociat acestuia.
Procesarea intrarilor de catre modulul APROVIZIONARE presupune inregistrarea
documentului propriu-zis si, in momentul validarii, actualizarea automata a
stocurilor pe baza datelor de intrare si generarea automata a operatiilor
contabile corespunzatoare.
Pentru documentele inregistrate cu intarziere, in cazul intrarilor de bunuri
materiale, se efectueaza si actualizarea stocului de inceput de perioada.
Prin integrarea modulului APROVIZIONARE in cadrul ISIS.net, se creeaza
posibilitatea generarii automate a notelor contabile asociate oricarui document,
note care se pot vizualiza prin intermediul modulului CONTABILITATE GENERALA
.
Modulul realizeaza inregistrarea, validarea, modificarea, vizualizarea,
emiterea, stergerea si tiparirea documentelor.
Cu ajutorul modulului APROVIZIONARE se poate efectua rapid receptia tuturor
bunurilor materiale intrate in patrimoniul unitatii, inregistrarea lor la
locurile de depozitare si listarea documentelor de intrare in gestiune.
Modulul permite si inregistrarea documentelor primite la efectuarea
importului de marfuri prin comisionar.
Modulul APROVIZIONARE ofera un mecanism de facturare a bunurilor materiale
intrate pe baza avizelor, prin realizarea de asocieri intre factura si avizele
inregistrate la o data anterioara. Utilizatorul are posibilitatea alegerii
avizului si bunurilor materiale nefacturate din lista propusa automat de sistem,
facturarii lui totale sau partiale si actualizarii preturilor de achizitie.
De asemenea, documentele de aprovizionare pot fi inregistrate pe baza
comenzilor emise catre un anumit furnizor, prin facturarea totala sau partiala a
acestora.
La inregistrarea in sistem a notelor de intrare receptie (facturi), se pot
specifica modalitatile de plata stabilite cu furnizorul. Aceasta informatie este
utilizata pentru a obtine evidenta platilor previzionate intr-o anumita
perioada.
Documentele inregistrate prin intermediul acestui modul constituie baza
mecanismului de urmarire si evidentiere a datoriilor catre furnizori, prin
realizarea de asocieri intre operatiile de plata si aceste documente de
aprovizionare, mecanism oferit de catre modulul PLATI .
Modulul APROVIZIONARE ofera posibilitatea actualizarii automate a stocurilor
si a inregistrarii automate a operatiilor contabile.
Mecanisme pentru asigurarea consistentei datelor
- Modelul care sta la baza acestui modul este orientat document. Simultan cu
inregistrarea documentului original pe o perioada contabila deschisa, se asigura
si inregistrarea automata in contabilitate, operatiile contabile asociate
oricarui document putand fi vizualizate prin intermediul modulului CONTABILITATE
GENERALA.
Se pot inregistra urmatoarele tipuri de documente: avize, facturi pentru
intrarile obisnuite de bunuri materiale, facturi pentru diverse cheltuieli de
aprovizionare, facturi pentru diverse cheltuieli in valuta, facturi si avize
pentru produse aflate la terti, declaratii vamale de import in cazul intrarilor
de bunuri materiale prin import de la furnizori externi, caz in care calculul
preturilor de achizitie se efectueaza automat.
- Anularea sau modificarea documentului implica actualizarea tuturor
operatiilor asociate, pastrandu-se astfel consistenta informatiilor la nivelul
sistemului ISIS.net.
- In cazul documentelor care necesita completarea TVA (avize si facturi), dupa
selectarea unui articol, completarea pretului de achizitie si a cantitatii de
livrare, valoarea de achizitie si valoarea TVA-ului deductibil se completeaza
automat, in functie de procentul de TVA asociat articolului respectiv.
Eficienta deosebita in inregistrarea documentelor
- La modificarea sau anularea unui document se poate face incarcarea lui prin
intermediul ferestrelor de selectie. Selectia se face fie pe baza completarii
unui filtru de selectie, care este constituit prin alegerea unui furnizor si a
perioadei calendaristice, fie pe baza completarii numarului de document.
La inregistrarea oricarui tip de document sunt puse la dispozitie ferestre
de selectie care contin informatii suplimentare, necesare in momentul
completarii documentului: coduri de marfuri, materiale si servicii, codul
centrului de cost, informatii furnizor.
- Ferestrele de selectie ofera posibilitatea regasirii informatiei dorite prin
completarea unor criterii variate de selectie. Ferestrele de selectie ofera si
posibilitatea adaugarii dinamice de furnizori noi, fara ca inregistrarea
documentului sa fie intrerupta.
Siguranta in exploatare
- Protectie impotriva unor eventuale erori de operare, datele fiind validate
in mod automat. In cazul in care se detecteaza inconsistente sau incalcari ale
regulilor impuse, utilizatorul este avertizat si, in cazurile critice, operatia
este abandonata pentru a permite corectarea erorii respective, iar in cazurile
necritice operatia este intrerupta si utilizatorului ii este oferita
posibilitatea de a decide daca operatia poate continua sau nu.
- Este permisa inregistrarea, modificarea sau anularea documentelor numai daca
data acestora face parte dintr-o perioada deschisa atat din punct de vedere
comercial, cat si contabil. Operatiile efectuate asupra oricarui document sunt
pastrate intr-un istoric al acestuia. Protectia informatiilor este asigurata
prin autentificarea operatorului si parolei si asignarea unor drepturi de
acces.
Integrare in sistemul informatic ISIS.net
- La inregistrarea oricarui tip de document care intervine in procesul de
aprovizionare, modulul asigura actualizarea automata a cantitatilor existente in
stocurile de bunuri materiale, gestionate de modulul GESTIUNE STOCURI .
- Documentele de plata asociate documentelor de aprovizionare pot fi
inregistrate prin intermediul modulului PLATI .
- Prelucrarea unui document se finalizeaza cu generarea notelor contabile
corespunzatoare catre modulul CONTABILITATE GENERALA , utilizandu-se mecanismul
contarii automate. De asemenea, este asigurata consistenta datelor, operarea
asupra unui document putandu-se face numai pe o perioada contabila deschisa.
- Modulul APROVIZIONARE preia informatia referitoare la articole si furnizori,
gestionata de modulele NOMENCLATOR ARTICOLE si INFORMATII PARTENERI .
- Inregistrarea unui furnizor nou pentru o anumita unitate implica
introducerea automata a contului sau in planul de conturi al unitatii
respective, plan cu care opereaza modulul CONTABILITATE GENERALA .
---- // ----
|